Telefon  +48 573 07 30 80

Mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jak działają komisy samochodowe?

Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed jej dokonaniem rozważamy różne opcje nabycia pojazdu. Salony samochodowe, giełdy, komisy, skupy, oferty w Internecie, zakup z drugiej ręki od znajomych, to tylko niektóre możliwości, które bierzemy pod uwagę. Kilka z tych opcji, jak na przykład komisy samochodowe, mogą okazać się równie pomocne w momencie, kiedy chcemy sprzedać auto. Na czym dokładnie polega praca komisów samochodowych?

 

Pośrednictwo między klientem a właścicielem samochodu

Sprzedaż auta to często długotrwały i czasochłonny proces wymagający sporządzenia dokładnego opisu samochodu, wyceny, negocjacji oraz spotkań z potencjalnymi klientami. Dla osób, które nie mają na to czasu z pomocą przychodzą komisy samochodowe. Komisant, czyli właściciel komisu, nie kupuje samochodu od klienta, tak jak właściciele skupów samochodowych, lecz pośredniczy w jego sprzedaży między komitentem (właścicielem samochodu) a potencjalnym nabywcą używanego auta. Za swoje usługi komisant pobiera prowizję, która ustalana jest w umowie komisu i zazwyczaj stanowi 2-3% wartości sprzedanego samochodu. Istnieją również przypadki, że właściciel komisu i komitent ustalają wcześniej konkretną kwotę prowizji. Warto jednak pamiętać, że przysługuje ona komisantowi jedynie wtedy, kiedy sprzeda on auto.

 

Obowiązki właściciela komisu

Po podpisaniu umowy z komisem, jego właściciel przejmuje nasze auto, czyli nie możemy z niego korzystać, chyba że nasz kontrakt dopuszcza używanie samochodu np. w szczególnych przypadkach lub w weekendy. Powinien on w tym czasie dbać o auto, utrzymywać je w czystości, ładować akumulator oraz troszczyć się o jego dobrą kondycję, ponieważ od tego zależy wartość pojazdu, a co za tym idzie, wysokość prowizji dla komisanta. W umowie między właścicielem komisu a klientem ustalana jest również umowna kwota, za jaką auto powinno zostać sprzedane.  Jeśli samochód zostaje sprzedany za kwotę wyższą od ustalonej, to klientowi należy się zwrot nadwyżki. Jeśli natomiast auto zostaje sprzedane po niższej cenie, to komisant jest zobowiązany do zwrotu różnicy klientowi. 

 

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.